Cu sau fără pesticide în România

Asociația Industriei de Protecția Plantelor din România (AIPROM), în parteneriat cu Asociația Europeană de Protecția Culturilor (ECPA), a lansat campania de informare #CusauFără (#WithOrWithout) pesticide, dedicată fermierilor, companiilor, cât și publicului larg.

Potrivit unui studiu european disponibilitatea pe piața globală, pentru consum, a mai multor tipuri de fructe și legume ar putea fi semnificativ redusă dacă nu ar mai fi folosite produse de protecție a plantelor. Un alt studiu, YouGov, efectuat în aprilie 2016 în Germania, Polonia și Spania, arată că doar 4% dintre adulții europeni participanți la sondaj au putut estima corect că, până în 2050, se va mări cu 60% nevoia de fructe și legume, ca urmare a creșterii populației. Procentul de 60% este confirmat de Organizația pentru Alimente și Agricultură a Națiunilor Unite (Food and Agriculture Organization of the United Nations).

Pesticide contrafăcute

Numărul cazurilor de produse de protecția plantelor contrafăcute care nu respectă standardele europene de omologare este în creștere, fiind astfel necesar ca fermierii și consumatorii să fie corect informați, să cunoască beneficiile unui produs de protecție a plantelor omologat și care sunt instituțiile cărora le pot solicita informații suplimentare în astfel de situații.

Un raport al Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) arată că 13,8% din veniturile legitime se pierd în fiecare an din cauza falsificării pesticidelor în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene.
Aceste pierderi din vânzări se traduc în economie prin 2.600 de locuri de muncă pierdute în mod direct în Uniunea Europeană. Atunci când sunt luate în considerare raportările totale ale efectelor pesticidelor contrafăcute pe piața Uniunii, se constată că 11.700 de locuri de muncă sunt pierdute în economia Uniunii Europene.
Pierderea anuală totală a veniturilor publice ca urmare a circuitului ilegal al acestor produse contrafăcute în spațiul comunitar presupune o scădere a sumelor provenite din impozite și contribuții economice estimată la 238 milioane euro.
În plus, pesticidele contrafăcute reprezintă un risc major asupra sănătății și mediului.

“Cunoaște-ți fermierul!”

Scopul campaniei este de a pune la dispoziția publicului țintă informații și recomandări practice despre impactul utilizării produselor de protecție a plantelor asupra sănătății, mediului înconjurător și economiei, precum și date concrete despre riscurile și pierderile potențiale cauzate de interzicerea acestor produse.

Campania se va desfășura în perioada 27 martie – 31 decembrie 2017, prin intermediul Social Media, prin organizarea unor evenimente cu studenți, fermieri și reprezentanți ai companiilor producătoare de produse pentru protecție a plantelor în București, Cluj și marile zone agricole ale țării.

 

Adauga un comentariu